چرا تراکتور تولیدی کشور سر از بازار سیاه درمی‌آورد؟

چرا تراکتور تولیدی کشور سر از بازار سیاه درمی‌آورد؟

چرا تراکتور تولیدی کشور سر از بازار سیاه درمی‌آورد؟

درحالی که مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهادکشاورزی به مرجع توزیع تراکتور در بین کشاورزان تبدیل شده است کشاورزان از تشکیل بازار سیاه تراکتور در کشور انتقاد می کنند و این مشکل را ناشی از ایرادات در حوزه توزیع می دانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، آقای محمود بازرگان در استودیوی گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما افزود: ایرادات موجود در مکانیزاسیون توزیع تراکتور در کشور صدای کشاورزان را درآورده است.
او ادامه داد: ورود مرکز توسعه مکانیزاسیون در توزیع، این مرکز را به مرجعی برای توزیع محصول تراکتور تبدیل کرده، در حال حاضر اگر فرد متقاضی تراکتور، به کارخانه تراکتورسازی تبریز مراجعه و تقاضای تراکتور نماید به او تراکتوری تحویل نمی‌شود، زیرا آن فرد باید رفته و در صف درخواست قرار بگیرد بعضاً پیش آمده که کشاورزان یک الی دو سال پشت در‌های بسته قرار می‌گیرند در حالی که این محصول در بازار آزاد به وفور یافت می‌شود.

آقای کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی در سوی دیگر برنامه بازار مصرف تراکتور، سالانه حدوداً ۱۵ الی ۲۰ هزار دستگاه می‌باشد که خوشبختانه در دو سال اخیر ۲۷ هزار دستگاه در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.
او ادامه داد: به جرأت می‌توان گفت حتی ۵۰ دستگاه از بازار تراکتور هم نشت نکرده، روی هم رفته باید گفت مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد هیچگونه مداخله‌ای در توزیع تراکتور ندارد کار مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد، سنجش اهلیت کشاورزان است.

آقای ابراهیمی مدیرعامل شرکت تراکتورسازی تبریز در ارتباط زنده تصویری با این برنامه، ظرفیت اسمی و ظرفیت تولید این شرکت در سال ۹۹ را ۳۰ هزار دستگاه عنوان کرد و افزود: سال قبل ۲۲ هزار دستگاه تراکتور تولید کردیم که البته حدوداً بالای ۲۶ هزار دستگاه تراکتور وارد بازار کرده ایم این در حالی است که ظرفیت تقاضای تراکتور بیش از ۱۱ هزار دستگاه نبوده است.

آقای حمیدرضا نامی رئیس هیأت مدیره انجمن تولید کنندگان ماشین‌های کشاورزی در ارتباط زنده تلفنی با این برنامه گفت: معمولاً آقای عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد همه چیز را کتمان می‌کنند و معتقدند که هیچگونه نشتی در بازار نیست همه تولید کنندگان گران فروشند و دلال.
او ادامه داد: سهمیه بندی فروش که مرکز توسعه مکانیزاسیون جهاد کشاورزی ایجاد کرده سبب صف‌های خرید تراکتور شده و این صف‌ها ایجاد قیمت کاذب در بازار نموده است.

منبع : خبرگذاری صدا سیما

1 نظر

  • چطور بلانسبت داره دروغ میگه به جهاد ربطی نداره؟؟!!!!.پس اون
    همه حواله رو چکار مکنن؟؟؟من خودم یه فامیل دارم یه دونه حواله
    ای تراکتور شیش جفت تبریز دراورد الان خوابونده بغروشتش بقران
    قسم اگه میخواین تاادرس بدم بعدش چند سال پیش یه والترا دادن
    بهشون چون فقط آشنا تو جهاد کشاورزی دارن..بقران از سال ۸۷تا
    الان تنها آرزوم داشتن یه تراکتور سنگین مثل ۳۹۹, جفت بوده

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دسته بندی مقالات


اخرین پروژه ها


پروژه کلینیک دندان پزشکی مهر
پروژه کلینیک دندان پزشکی مهر
پروژه مجتمع مسکونی رویال ملودی
پروژه مجتمع مسکونی رویال ملودی
ساخت ساختمان های مسکونی
ساخت ساختمان های مسکونی

برچسب ها